På vår hemsida sormlandssparbank.se använder vi cookies för att förbättra vår upplevelse av hemsidan, för att följa upp användningen samt marknadsföring av våra tjänster och produkter. Genom att fortsätta använda vår hemsida accepterar du användandet av cookies. Läs mer om cookie
Printheader bild

Spärrhjälp

Ingen alt-text
Ingen alt-text

Reklamera korttransaktioner

Har dina beställda varor inte dykt upp? Har du upptäckt ett kortköp som du själv inte har gjort? Har du blivit belastad två gånger för ett köp? Fick du inte ut det begärda beloppet från automaten? Du har i dessa situationer möjlighet att göra en kortreklamation.

När du upptäcker att något blivit fel ska du i första hand kontakta säljföretaget för att försöka reda ut problemet. Spara alltid alla underlag på din kontakt med säljföretaget, exempelvis datum och tid för telefonsamtal samt vem du pratat med, kvitton eller e-post och brev.

Om du behöver spärra kortet

Om reklamationen avser obehöriga köp eller uttag behöver du även spärra kortet omgående och göra en polisanmälan. Spärrar kort gör du via Spärrservice dygnet runt på 0771-350 350 val 4# eller +46 771 350 350 val 4 # från utlandet. Både om det gäller ditt bankkort eller ditt betal-och kreditkort.

Reklamation via Internetbanken - Bankkort

Om du vill reklamera en transaktion på ditt bankkort loggar du in på Internetbanken och under ekonomisk översikt/kortöversikten finner du blanketten för kortreklamation. Du kan även kontakta ditt lokala bankkontor eller ringa Kundservice på 0771-350 350.
> Reklammera kortköp på ditt Bankkort direkt i Internetbanken

Reklamation av köp på Betal- & Kreditkort

Om du vill reklamera en transaktion på ditt betal-och kreditkort ringer du Telefonbanken Personlig service 0771-350 350  eller besöker något av våra kontor. 

Printfooter bild
Användarvillkor   Cookies


Telefon 0771-350 350
Flen Katrineholm Malmköping Nyköping Oxelösund Vingåker