Abonnemangshjälpen är en kostnadsfri tjänst för din privatekonomi som tillhandahålls av Mina Tjänster Sverige AB. Tjänsten ger dig bättre koll på dina återkommande betalningar, till exempel mobilabonnemang, matkassar, streamingtjänster och gymkort. Det enda du behöver göra för att komma igång är att signera med Mobilt BankID.
Abonnemangshjälpen är en ny tjänst i Swedbank och sparbankernas app för privatpersoner, som ger dig bättre koll på dina pengar. Tjänsten tillhandahålls av Mina Tjänster Sverige AB och ger dig en tydlig översikt över dina abonnemang, prenumerationer och medlemskap.
Abonnemangshjälpen känner automatiskt av vilka räkningar du betalar och hanterar utifrån det alla återkommande betalningar, till exempel mobilabonnemang, matkassar, streamingtjänster och gymkort, samt ger förslag på förbättringar. Via tjänsten går det även att avsluta de flesta abonnemang – och när det gäller el och telefoni kan du få hjälp att byta leverantör.
Du behöver ha Mobilt BankID för att ansluta och använda tjänsten.
Du ansluter tjänsten i appen, under Inställningar. Välj hantera tjänster och välj sedan Abonnemanghjälpen. För att kunna ansluta dig till tjänsten behöver du ha uppdaterat till version 5.4.0 av appen.
Du kommer åt Abonnemangshjälpen i appen, under Betala och överföra och Abonnemangshjälpen.
Du avslutar tjänsten i appen, under Inställningar. Välj hantera tjänster och välj sedan Abonnemanghjälpen.
Abonnemangshjälpen är kostnadsfri.
Ja. För att kunna säga upp ett abonnemang behöver du identifiera dig, med hjälp av Mobilt BankID, som är en säker lösning.
Vid frågor om användning av tjänsten Abonnemangshjälpen, kontakta Mina Tjänsters support på 070 037 74 42 eller swb@minatjanster.zendesk.com.